ריצה בימי הקורונה

תחילה זה נראה היה רחוק מאוד, אי שם בסין, במחוז חוביי המונה כ 60 מיליון תושבים. אך השבועות עברו והמטוסים חלפו מעלינו, מסין ליבשת אירופה ואמריקה וכך רוב אוכלוסיית העולם נחשפה לנגיף מאוד מדבק, הרבה יותר מכל שפעת או וירוס שגרתי. הנגיף עלול לגרום במקרים מסוימים למוות (גם אם באחוזים בודדים לצעירים ובריאים). בין אם מדובר בהיסטריה, פניקה או הצדקה למה שהולך כאן, אנו עדים ל"תופעות לוואי" של המחלה שמשפיעים עלינו בסדר היום יום, בשגרת החיים והאימונים.

כך מצאנו את עצמנו בלב עונת המרוצים, בטוח שלא כך ציפיתם לבלות כך את האביב. במקום להגיע בשיא ההתרגשות לקו הסיום במרתון ירושלים, מרוץ כפר סבא, הרצליה וחבריהם, יחד עם התפשטות הנגיף באירופה ומאות ישראלים שהתכוננו למרתונים בחו"ל שגם כן התבטלו לאחר שהתאמנו אליהם חודשים רבים.

אנו עדים לביטולים רבים, נוסיף על כך טיסות שקורקעו, מופעים וליגות גדולות שנדחו ועל סף הכרזה על ביטול ותקבלו תסריט ששייקספיר טרם חזה.

היעדים שהצבתם יחד עם המאמן שלכם פתאום מתמוססים. מעין בלבול ואי ודאות, מה עושים עכשיו?! איך נוכל להתאמן? איך לא נישבר?

הכנו עבורכם מדריך קצר שיוכל לעשות לכם סדר בבלאגן והעיקר, אל תשכחו לצאת ולרוץ..

1.     אימון בשטח פתוח- צאו להתאמן בפארקים וברחובות, ניתן לערוך תרגילי כוח, ריצה למרחקים קצרים וארוכים. למרות שאסורה ההתקהלות באולמות ומבנים סגורים, שם תוכלו להמצא במגע עם מכשירים ומשטחים לא סטרילים, באוויר הפתוח ורווחי החמצן ניתן להתאמן בזוגות אך במרחק של 2 מטרים אחד מהשני. כשאנו באוויר הפתוח אנו נמצאים באזור רווי בחמצן, והסכנה להדבק במחלות נמוך מאוד בתנאי שתשמרו על מרחק אחד מהשני.

2.    אימונים קלים והימנעות מאימונים עצימים- ידוע כי פעילות גופנית בכלל וריצה בקצב נוח בפרט תורמות לחיזוק המערכת החיסונית. יחד עם זאת, בימים אלו כאשר נגיף הקורונה חשוף לכל עבר, אם נתאמן בצורה פזיזה אנו יכולים להדבק ממנו בקלות.

באימונים עצימים כגון אינטרוולים, אימוני עליות וריצות טמפו קשוחות שסוחפים אותנו לקצה אנו שוחקים את המערכת החיסונית של הגוף וכך אנו חשופים יותר להידבקות מהנגיף.

3.    שגרת אימונים בימים אלו, כאשר שגרת החיים שלנו השתנתה לפתע סדר העדיפויות שלנו כולל גם דברים אחרים שעד כה הקדשנו להם פחות זמן וחשיבות. למרות השינויים הללו חשוב לייצר שגרת חיים שתחזיר אותנו למסלול האימונים. אם ריצה היתה חלק מחייכים לפני הקורונה, תשמרו על מה שהתחלתם, ותמשיכו לרוץ, תקבעו לכם זמן במהלך היום 3-4 פעמים בשבוע בו תקדישו את זמנכם היקר לטובת ריצה.

הריצה תעניק לכם קרקע פוריה לנפש ותזכיר לכם שהחיים שלנו מורכבים ולא תמיד מתוכננים. לפעמים צצים בלת"מים שמשנים אותם. יחד עם זאת יש להשאיר את הדברים הקבועים והטובים במקומם למען שמירת שגרה חדשה וטובה.

Image by Pixabay דגשים לריצה בזמן מתקפת הקורונה

4. תזונה נכונה- בשביל לשמור על המערכת החיסונית איתנה ובריאה אנו צריכים לאכול דברים מזינים, בריאים וטריים. כגון: פירות וירקות, דגנים, יוגורט טעים ומזין בשילוב עם שתייה מרובה. קיימת נטייה לעבור למזון של ממתקים, פיצוחים ומזון מהיר בשילוב עם ישיבה מרובה ללא פעילות אקטיבית מול מסכי הטלויזיה או המחשב. דבר שגורם לעלייה במשקל, תוספת אחוזי שומן לגוף לרוב על חשבון מסת השריר.

5. תשתדלו להיות רגועים- תבלו בחיק המשפחה, תאזינו למוזיקה מרגיעה, תשלבו תרגילי יוגה ומדיטציה, ניתן גם לשלב איתם משקולות עם ערך נמוך לחיזוק השרירים והשלד. כך תוכלו להעביר את הזמן ברוגע ולהמנע ככל הניתן מלחצים.

6. בסוף הכל יעבור- אז נכון שכרגע אנחנו נמצאים במעין מנהרה ולמרות שסין הרחוקה מגלה סימני התעוררות, האור בקצה המנהרה טרם ניראה באופק והתחזיות קודרות האחת יותר מהאחרת. בסופו של דבר, הימים והשבועות יעברו ומשבר הקורונה יחלוף על פנינו. האם תרצו שוב לעשות את כל הדרך מקו ההתחלה ושיקח לכם זמן לחזור לנקודה שבה אתם הייתם טרם תחילת המשבר, רק כי נכנעתם לשינוי שנכפה עלינו? איך תתמודדו עם החזרה לשגרה ביום שהכל יגמר? האם כך תרצו לוותר על כל מה שהשגתם עד כה? אז נכון, שקשה להתאמן כשהיעדים אינם ברורים. קשה לקום בבוקר ולצאת לריצה ללא מטרה וללא תכלית ונכון גם שלא פשוט לאתגר את עצמנו כשהחיים משתנים לנגד עיננו בהפתעה. נכון שהיינו מעדיפים שעונת הריצה תסתיים בצורה אחרת, שנשפר את התוצאה בעוד מרוץ, שנגיע לפסגות שטרם הכרנו ובכל זאת, שמירה על כושר הריצה שלנו, התמדה וראייה לטווח רחוק תשמור עלינו רגועים ובריאים ובעיקר על האהבה לריצה.

גם אתם רוצים להצטרף לאימונים שלנו, ולרוץ יחד איתנו באווירה ספורטיבית ותומכת?

אז למי אתם מחכים? השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם לתיאום אימון נסיון !

השאירו פרטים
והצטרפו אלינו לאימון התנסות עוד השבוע